úterý 1. listopadu 2016

KULKA  versus DOKONALÝ CIZINEC

V poslední době jsem četla knížky, které vypadají nadějně, lákají grafikou a dokonce na jedné z nich je napsaný „Bestseller“.
V mých očích to jsou však knihy, které mají zajímavý námět, jsou čtivé díky krátkým kapitolám, ale bohužel jsou nudné díky špatnému nasměrování svým tvůrcem.



















Dokonalý cizinec – píše se, že pokud jste četli Dívku ve vlaku nebo Zmizelou tahle knížka vás nesmí minout. Nechci tyto 3 knihy srovnávat, neboť jsem četla jen Dokonalého cizince a viděla film Zmizelá (ano film a kniha není totéž) dle mého úsudku těm dvou jmenovaným nesahá ani po kotníky.

Dokonalý cizinec má málo postavu, máme tu pár postav, žádný těžký děj na představu v naší mysli, ale… prostě to není ono. Ano je matoucí že si myslíme, že ona je padouch, ale přitom je oběť. Jenže to nemá větší napětí, nic co by se dalo číst jedním dechem.
Nicméně z tohoto mého duelu vychází jako ta lepší kniha, která stojí za přečtení, protože tam přece jen pár zajímavých zápletek je, a jak to bývá, snad ve všech knížkách najdeme tam i zajímavě popsané milostné scény.

Kulka – pořád jsem měla pocit, že to musela napsat nějaká náctiletá holka, která to bere tak trochu jako svůj deníček – neustále dlouhé popisy co si zrovna dala k jídlu toho tam je opravdu přebytek. A přesto někdo zabije vaše biologické rodiče, kulka projde vaší matkou a ještě vámi a tím jste živá. To je přece super téma, jenže se to v těch více než stran někde ztratilo. Zase tu je pár milostných kousků z pera spisovatelky, která si libovala i ve francouzských větách a frázích. Četla jsem recenzi, že se to někomu zdálo ke konci přitažené za vlasy. To já měla takový pocit už od strany 50. A ten konec, opravdu to končí tím, že zabila špatného člověka a s ženou, která neštěstí jí způsobila, jsou tedy vyrovnány. Bylo zadostiučinění jejímu svědomí. Neuvěřitelné… to bylo víc než přitažené za vlasy.
A pokud bych se vrátila ještě ke srovnání třeba se Zmizelou, tak tady bych našla podobné znaky s touto knihou, hlavně když si barvila vlasy, aby jí nikdo nepoznal….
Vzhledem k tomu že obě knížky mají na českých databázích vysoké hodnocení, věřím, že tato moje recenze se nebude moc líbit, já ale zase vsázím na to, že si to nikdo nepřečte… nicméně já byla opravdu zklamaná.

KULKA  50%
versus

DOKONALÝ CIZINEC 75% 

Žádné komentáře:

Okomentovat